Contact Form

Name

Email *

Message *

Search This Blog

Image

Kelebihan Minyak Hemp Seed Mengikut Kanjian Saintifik

Di dalam beberapa kajian saintifik minyak hemp mampu untuk mengurangkan keradangan, menggalakkan penyembuhan luka, serta mempunyai sifat antioksidan dan antimikrob. 

Pada asasnya, minyak Hempseed sangat kaya dengan pelbagai nutrien yang berbeza, ia adalah pilihan yang ideal untuk digunakan dalam penjagaan kulit! Berikut ialah beberapa kebaikannya: 

 ✔ Seperti yang terdapat pada minyak tumbuhan, minyak Hempseed adalah emolien; ia melembutkan kulit kasar dan kulit menggelupas. 

 ✔ Minyak Hempseed sangat kaya dengan asid lemak penting, seperti asid linoleik dan asid gamma-linolenik yang diperlukan oleh kulit untuk menyokong kitaran semula jadi pembaikan dan penjanaan semula kulit. 

 ✔ Minyak Hempseed juga kaya dengan Vitamin E, Vitamin D, Vitamin B1 , B2 , kalium, magnesium, zat besi, zink, kalsium, dan fosforus. Ia juga bukan komedogenik sangat sesuai untuk kulit yang bermasalah jerawat, jeragat, bersifat antimikrob dan antiradang. 

Dengan mengamalkan tablet Minyak Hempseed sebagai suplemen vitamin untuk kulit atau krim sapuan dalam satu tempoh masa tertentu, dapat memberi kulit anda nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat.

Comments